tatra banka

tatra banka agrofinancovanie

tatra banka agrofinancovanie

Nedela 08.septembra 2024, meniny má Miriama, zajtra Martina

O konzumácii mäsa a výrobe mäsových výrobkov sa v súčasnosti vedú intenzívne debaty. Na každoročnom AMA Meat Forum vo Viedni organizovanom AMA Marketing sa medzinárodní odborníci stretávajú, aby diskutovali o súčasných trendoch a vývoji v mäsovom priemysle a diskutovali o budúcom vývoji potravín na báze zvierat.

Tridsaťtri a pol kilogramu bravčového mäsa, 13 kilogramov kuracieho a 10,3 kilogramu hovädzieho a teľacieho mäsa – toľko zjedia Rakúšania na osobu za rok. Údeniny sú pravidelne na stole aj v Rakúsku. Najobľúbenejšia je šunka, nasleduje extra klobása, párky, točená a pečeňový syr.

Napriek veľkej obľube mäsa čelí mäsový priemysel aj výzvam: Je ešte vhodné jesť mäso? Ako môžu spotrebitelia zvýšiť povedomie o spotrebe mäsa? A ako možno vyvinúť a implementovať udržateľnejšie výrobné metódy? Odborníci hľadali na tohtoročnom AMA Meat Forum podstatu týchto otázok. 

Ako komunikačné centrum odvetvia ponúka AMA Marketing každoročnú platformu na diskusie s medzinárodnými odborníkmi s AMA Meat Forum. Tohtoročného podujatia 5. júna v Anker Brotfabrik sa zúčastnilo približne 200 hostí. Motto tohtoročného podujatia „Hodnoty v prechode. Svet protikladov“ odrážalo, ako meniace sa správanie spotrebiteľov ovplyvňuje toto odvetvie. Jedným z najdôležitejších vyhlásení bolo, že mäsový priemysel musí reagovať na meniace sa správanie spotrebiteľov.

Na začiatku Peer Ederer, zakladajúci riaditeľ GOAL Science (Global Observatory for Accurate Livestock), poskytol vedecké poznatky o sociálnych výhodách medzinárodného mäsového priemyslu. Filozof a komunikačný vedec Christian Dürnberger potom hovoril o budúcich morálnych a etických výzvach v chove dobytka a očakávaniach spoločnosti od poľnohospodárstva. V napínavej panelovej diskusii sa hľadali odpovede na otázky, aké vyhliadky má mäso a mäsové výrobky alebo ich alternatívy a aké sú hybné sily a prekážky rozvoja alternatív mäsa. Cieľom bolo diskutovať o tom, ako možno spoločne zvládnuť politické, sociálne, ekonomické a technologické výzvy.

V druhej časti podujatia AMA Marketing hovorili dvaja špičkoví odborníci o mäsovom priemysle. Autorka Nadine Filko poskytla pohľad na globálny vývoj nových potravín. Pýtala sa, či budú ľudia v budúcnosti jesť len steaky zo skúmaviek a či sú spotrebitelia vôbec pripravení prejsť na čisté mäso.
Dagmar Adeline Brüggemann sa následne zaoberala otázkou, akú úlohu bude hrať mäso v budúcnosti, kde sa skrýva potenciál „originálu“ a aké výzvy je potrebné prekonať. Podujatie zavŕšila krátka cesta časom cez vývoj reklamy na mäso a meniace sa hodnoty mäsa.

 

Z Euromeatnews preložila a upravila Ing. Martina Gondeková, PhD., NPPC-VÚŽV Nitra

Snímka: Euromeatnews.com

Predplatné Agromagazínu

AGROMAGAZÍN je mesačník o ekonomike a financiách v agrosektore.

Predplaťte si časopis samostatne, alebo iný z našich časopisov a získajte ho ZADARMO.

Viac o predplatnom Agromagazínu

Ponuka našej vydavateľskej skupiny

agromagazin

pole

mechanizacia

chov