tatra banka

tatra banka agrofinancovanie

tatra banka agrofinancovanie

Nedela 08.septembra 2024, meniny má Miriama, zajtra Martina

Študenti Minnesotskej univerzity vyhrali s krémovým syrom nórskeho typu.

Tím z Minnesotskej univerzity získal prvé miesto v súťaži nových výrobkov Dairy Management Inc. (DMI) so syrovou nátierkou, ktorá spĺňa usmernenia súťaže týkajúce sa vytvárania inovatívnych mliečnych výrobkov pre potreby spotrebiteľov v oblasti zdravia a wellness.

Študenti, ktorí študujú potravinárstvo, vytvorili Yay-tost, krémovú syrovú nátierku na báze srvátky nórskeho typu, ktorá ponúka spotrebiteľom dbajúcim na zdravie dobrý zdroj bielkovín, obsahuje 3 gramy vlákniny a je vynikajúcim zdrojom vápnika. Výrobok sa dodáva v hliníkovej stláčacej tube, ktorá je recyklovateľná. Ocenenie získali počas výročného stretnutia Americkej asociácie mliekarenskej vedy vo West Palm Beach na Floride.

Mliečny kontrolný úrad organizuje toto podujatie od roku 2012 s cieľom inšpirovať budúcu generáciu vedcov a inovátorov v oblasti potravín a poskytnúť študentom možnosť vyskúšať si reálny scenár práce v potravinárskej spoločnosti. Súťaž má každý rok inú tému, ktorá vychádza zo spotrebiteľských trendov a je v súlade so stratégiami vedenými checkoff, ktorých cieľom je osloviť mladšie publikum. Potraviny, ktoré prinášajú zdravotné a wellness výhody, sú kvalitou, ktorú spotrebitelia z generácie Z vyhľadávajú.

"Jedným z hlavných cieľov tejto súťaže je predstaviť priemyslu nielen inovatívne nápady a koncepty, ale aj hmatateľné výrobky, ktoré môžu ochutnať," povedal Emil Nashed, výkonný viceprezident pre výskum a vývoj spoločnosti DMI. "Slúži ako platforma na prezentáciu budúcej generácie talentov vedúcim predstaviteľom odvetvia a poskytuje študentom cennú spätnú väzbu od zainteresovaných strán. Okrem toho podporuje snahy checkoff o výchovu budúcej generácie pracovnej sily a zabezpečuje ich angažovanosť v mliekarenskom priemysle."

Na druhom mieste sa umiestnil tím zo Štátnej univerzity v Oregone s jogurtovým nápojom Yo-Go on Nitro, ktorý neobsahuje laktózu, a na treťom mieste sa umiestnili študenti zo Štátnej univerzity vo Washingtone s produktom Mooberries, čo je čisto prírodný mliečny a čučoriedkový rollup snack.

"Je úžasné, že keď študentom zadáte súťažnú úlohu, všetci sa vrátia s niečím iným, a pritom všetci ponúkajú rovnaké riešenie," povedala porotkyňa súťaže farmárka Shippová. "Všetky práce boli na špičkovej úrovni a táto súťaž je naďalej skvelým spôsobom, ako zapojiť študentov do mliekarenského priemyslu. Viem si predstaviť, že mnohí z nich sa stanú ďalšími veľkými inovátormi v našom odvetví."

 

Z Thedairysite preložila a upravila Ing. Martina Gondeková, PhD., NPPC-VÚŽV Nitra

Snímka: Thedairysite.com

 

Predplatné Agromagazínu

AGROMAGAZÍN je mesačník o ekonomike a financiách v agrosektore.

Predplaťte si časopis samostatne, alebo iný z našich časopisov a získajte ho ZADARMO.

Viac o predplatnom Agromagazínu

Ponuka našej vydavateľskej skupiny

agromagazin

pole

mechanizacia

chov