Iniciatíva Milch (Mlieko) má za cieľ urobiť z mlieka opäť produkt životného štýlu a najmä osloviť ľudí, ktorí s poľnohospodárstvom nemajú nič spoločné. Napríklad prostredníctvom 5-dielnej série videí, v ktorých známy influencer (Tarik vyštudoval žurnalistiku a komunikačné vedy) predstavuje život na mliekovej farme.
Tarikov deň na farme s dojnicami je zachytený v sérii videí iniciatívy Milch. V takzvanom spoločenskom seriáli „Farmár na jeden deň“ sa Berlínčan dozvie, čo znamená farmárčiť udržateľne ako farmár dojníc. Moderátor podcastu „Let's talk milk“ pracoval jeden deň na mliekovej farme rodiny Kruse v Immensen (Dolné Sasko). Krátke videá boli zobrazené na kanáloch sociálnych sietí tiktok a Instagram.
Celkovo vzniklo päť epizód, ktoré sa okrem iného zaoberali prípravou krmiva, dojením dojacím robotom alebo fungovaním bioplynovej stanice.
Iniciatíva v oblasti mlieka vzišla zo sektorovej stratégie 2030 a kampaní za kravské mlieko. Takzvanú odvetvovú komunikáciu financujú mliekarne.
Z topagrar preložila a upravila Ing. Martina Gondeková, PhD., NPPC-VÚŽV Nitra
Snímka: Initiative Milch