tatra banka

tatra banka agrofinancovanie

tatra banka agrofinancovanie

Nedela 08.septembra 2024, meniny má Miriama, zajtra Martina

Maloobchodný predaj potravín zaznamenal od januára do februára 2014, v medziročnom porovnaní výsledkov obchodných transakcií, zvýšený záujem nemeckých spotrebiteľov o mliečne produkty.

Dokumentujú to tržby z predaja, ktoré rástli rýchlejšie ako objemy predaja. Pri konzumnom mlieku vzrástol objem predaja o  8 %, no tržby až o 16,5 %. Najrýchlejšie rastúcim segmentom boli nátierky s rozličnými pomermi obsahov mliečnych a rastlinných tukov. Ich predaj sa zvýšil o 38.4 % a obrat o 45 %. Zobchodované objemy masla klesli o 7,1 %, no tržby vzrástli o viac ako 12 %. Jediná kategória, ktorá zaevidovala pokles maloobchodného predaja a súčasne aj tržieb boli syry. Pokles činil 7,2 %, resp. 4,7 %. Predaj syrov, v rámci samoobsluhy, však svoj podiel zvýšil o 8,9 %. Nákup surového mlieka na Slovensku vo februári v porovnaní s januárom aktuálneho roka klesol o 6,7 % na 65 645 t. Priemerná nákupná cena mierne stúpla na 35,95 €/100 kg. Vo februári tohto roka sa predalo spolu 468,5 t masla (+1,5 %). V medziročnom porovnaní jeho predaj vzrástol o 4,0 %. Masla v 100 – 250 gramovom balení sa predalo o 2,1 % menej, jeho cena klesla (-2,2 %). Syrov (bez tavených) sa vo februári predalo 1 572,7 t (-6,2 %). V porovnaní s februárom minulého roka ich predaj vzrástol o 2,1 % (PPA).
Zo zdroja Topagrar preložil a upravil:
Miroslav Záhradník, NPPC - VÚŽV Nitra

Predplatné Agromagazínu

AGROMAGAZÍN je mesačník o ekonomike a financiách v agrosektore.

Predplaťte si časopis samostatne, alebo iný z našich časopisov a získajte ho ZADARMO.

Viac o predplatnom Agromagazínu

Ponuka našej vydavateľskej skupiny

agromagazin

pole

mechanizacia

chov