Meniny

pocasie16

                   3 dni  10 dní

projekty agromagazínu mladí v agrobiznise Naše vydavateľstvo cez projekt Mladí v AGROBIZNISe chce spropagovať mladých ako i agrosektor

Naše vydavateľstvo cez projekt Mladí v AGROBIZNISe chce spropagovať mladých ako i agrosektor

Jedným z projektov, ktoré dominujú slovenskému agrosektoru, je projekt Mladí v AGROBIZNISe.

„Tento projekt vznikol ako istá osobná a firemná filantropia, keď sme si v našom vydavateľstve povedali, že ideme do tohto projektu bez toho, či bude podporovaný, resp. nám prinesie zisk“ hovorí hlavný iniciátor projektu Ján Huba (na snímke), ktorý je súčasne majiteľom vydavateľstva Slovenský CHOV, pod ktorý spadá i AGROMAGAZÍN a internetový portál www.agrobiznis.sk. AGROMAGAZÍN si do tandemu projektu zobral práve UniCredit Bank Slovensko ako i Združenie mladých farmárov Slovenska ako nosnú organizáciu združujúcu začínajúcich poľnohospodárov. Hlavným poslaním projektu, ktorý beží už viac ako jeden rok však nie je len pomôcť mladým etablovať sa v slovenskom agrosektore. Naše poslanie je širšie. Keďže verejná mienka spoločnosti v súčasnosti nie je príliš naklonená smerom k poľnohospodárom, chceme okrem podpory mladých spropagovať v rámci médií slovenský agrosektor ako sektor, ktorý tvorí pridanú hodnotu v národnom hospodárstve a má pre spoločnosť veľký význam. Popritom, slovenský (a platí to i pre európsky) agrosektor potrebuje omladiť, získať nový vietor do plachiet, ktorý mu pomôže napredovať ďalej smerom k ďalšej efektivite. Práve nastupujúca mladá generácia farmárov má všetky predpoklady byť progresívnou, zdravo dravou alternatívou k naplneniu tohto cieľa, i preto naša podpora smeruje týmto smerom. Ján Huba počas tlačovej konferencie vyzval masmédiá, aby redakciám nášho vydavateľstva pomohli viac spropagovať agrosektor v očiach širokej verejnosti. „Aby sme zlepšili pohľad spoločnosti na slovenský agrosektor, je potrebné naplniť dve veci. Za prvé my médiá ale i samotní poľnohospodári, čo aktívne pracujeme v poľnohospodárstve, musíme začas agrosektor propagovať inak ako doteraz. Druhou vecou je, aby ste vy, naši kolegovia novinári z masmédií viac poukazovali na to, čo náš agrosektor dosiahol, aké úspechy farmári dosiahli či akým problémom čelia“ odkázal novinárom všeobecných médií (Markíza, TASR, JOJ, TA3, Slovenský rozhlas). Súčasne sa naša redakcia snaží aktívnejšie spolupracovať i so študentmi. Napríklad prezentujeme práce najúspešnejších študentov SPU v Nitre v rámci študentských vedeckých konferencií, aby agropodniky ako potenciálni zamestnávatelia vedeli, ktorí študenti sú progresívni, o ktorých sa treba zaujímať, a ktorí môžu byť neskôr ako zamestnanci prínosom pre samotné podniky. Pre vstup do agrobiznisu vyzval mladých farmárov i predseda Združenia mladých farmárov Slovenska Bálint Pém. Ten okrem iného označil fungovanie združenia, ktorému predsedá, za prínos v oblasti vyjednávacej pozície tejto skupiny ambicióznych farmárov, ktorí však častokrát narážajú pri svojich podnikateľských začiatkoch na celý rad problémov od snahy získania pôdy až po potrebný kapitál pre úspešný štart.
Podpora UniCredit Bank
Ako sme už spomínali, partnerom projektu je i UniCredit Bank Slovensko. J. Matoušek, ktorý je s agrosektorom aktívne spätý celú svoju profesnú kariéru, popri spoločnom formovaní hlavných bodov Vyhlásenia Mladých v AGROBIZNISe (AAGROMAGAZÍN 05/2011) v rámci projektu dostal i ďalšiu úlohu. UniCredit Bank sa rozhodla počas 6 mesiacov platiť stáž dvom začínajúcim farmárom a etablovať ich v niektorom zo špičkových podnikov, pričom J. Matoušek mal vybrať vhodných adeptov. Napokon sa nimi stali Miroslav Kubinec, ktorý momentálne pracuje v podniku Agrocontract Mikuláš, a.s., so špičkovým chovom dojníc. Druhým z adeptov je Samuel Halmo, študent finálneho ročníka na SPU Nitra, aby preukázal svoje schopnosti na PPD Prašice, podniku pod vedením J. Urminského, ktorý vyniká svojími výsledkami v oblasti rastlinnej výroby.
Projekt Mladí v AGROBIZNISe bol spoločne s projektom Novej konceprice rozvoja agrosektora masmédiám prezentovaný počas nedávnej tlačovej konferencie usporiadanej UniCreditBank Slovakia, a.s. Bližšie informácie o obidvoch projektoch prinesieme v AGROMAGAZÍNe 05/2012 už čoskoro.

Ceny komodít na trhoch - klikni pre rozšírenú tabuľku

komodita

burza mena cena
pšenica EURONEXT/Matif EUR/t 159.50
repka EURONEXT/Matif EUR/t 379.25
kukurica EURONEXT/Matif EUR/t 156.75
EÚ pšenica CBoT, USA EUR/t 156.75
pšenica KBB,SR EUR/t 130.50
kukurica KBB,SR EUR/t
135.00

rusko300x300

lemken-banner-vega

banner-pottinger

 

Ponuka našej vydavateľskej skupiny

 

chov pole mechanizacia

sady vinoteka agromagazin